Kartlar müşteriye ulaşana kadar hangi aşamalardan geçer ?
- Kartın başvurusu kanallardan ya da şube üzerinden alınır.
- Başvurusu alınan kartlar günlük olarak kart basım firmasına kartların fiziki basımı için gönderilir. (Kartın Fraud işlemlerde kullanılmaması için kart statüleri genellikle Geçici Kapalı olarak basılır.)
- Dosya bazında gönderilen kartların basımı yapılarak kurye bazında ayrı ayrı sınıflandırılarak kuryeye teslim edilmek üzere hazırlanır.
- Bankanın anlaşmalı olduğu kurye firmaları kart basım firması ile anlaştığı saatlerde kartları teslim alır.
- Paralelde bankalar/elektronik para kuruluşları kurye firmalarına o gün basıma gönderilen kartlarla ilgili detayları (Barkod kodu, Ürün kodu, Şubeye/Adrese gönderim durumu, Adres (İl/ilçe kodu ayrımında), Yenileme olup olmadığı vb.) gibi bilgileri iletir.
- Teslim alınan kartlar kurye firması ana sistemine gönderilir.
- Kurye firması ana sistemine tüm basım şirketleri ve bankaların basılmış kartları gelir.
- Fiziksel olarak gönderilen kart basım zarfı üzerindeki barkod numaraları kurye firmaları tarafından okunur.
- Bankalar tarafından Kurye firmalarına gönderilen kurye dosyasındaki barkod numaraları ile kartın üzerindeki barkod numaraları eşleştirilerek kurye dosyasında(web servisle) iletilen kartın gönderileceği adres üzerindeki il/ilçe koduna göre tüm kartlar fiziksel olarak ayrıştırılır.
- İl/ilçe koduna göre ayrıştırılmış kartlar dağıtım merkezi bazlı ayrıştırılarak dağıtıma çıkarılır.
- Kurye yetkilisi tarafından ilgili adrese fisiksel olarak uğranarak kart müşteriye teslim edilir.
- Müşteriye uğrama sonucu (kart teslim edildi, müşteri adresinde bulunamadı, Müşteri kartı istemiyor vs.) barkod numarası bazında ilgili banka ile paylaşılır.
- Kartın müşterinin kendisine teslim edlidi bilgisinin bankaya ulaştırılması ile birlikte kart statüsü Geçici Kapalı statüsünden Açık statüsüne alınır. (Kartın kendisi haricinde başka birisine teslim edilmesi durumunda kart açık duruma gelmez.)